Jak przygotować się do targów?
Poniedziałek, 05.11.2018
Targi dają możliwość pełniejszej prezentacji firmy niż strona internetowa czy spotkania biznesowe. Odwiedzający mają możliwość oceny Twoje firmy na tle konkurencji. Dlatego warto się wyróżnić. Przygotowanie do branżowych targów należy rozpocząć od dokładnego rozplanowania budżetu. Czasem warto zamówić mniejszą powierzchnię stoiska i zainwestować więcej w nowoczesny i efektowny projekt stoiska wystawowego.
Targi dają możliwość pełniejszej prezentacji firmy niż strona internetowa czy spotkania biznesowe. Odwiedzający mają możliwość oceny Twoje firmy na tle konkurencji. Dlatego warto się wyróżnić.
Przygotowanie do branżowych targów należy rozpocząć od dokładnego rozplanowania budżetu. Czasem warto zamówić mniejszą powierzchnię stoiska i zainwestować więcej w nowoczesny i efektowny projekt stoiska wystawowego.
Odpowiednio przygotowany zespół to podstawa. Reprezentować Cię powinny osoby kompetentne i dobrze zorientowanie w ofercie firmy. Dodatkowo ważne są ich umiejętności interpersonalne pozwalające na swobodną komunikację z klientem. Na targach doskonale odnajdą handlowcyoraz osoby z odpowiednią wiedzą techniczną. Czasem warto też pomyssleć o odpowiednim szkoleniu kadry, która weźmie udział w evencie.
Prezentacja oferty firmy musi być odpowiednio przemyslana. Nie próbuj przedstawiać wszystkich produktów. Skup się na tym, co najważniejsze. Informacje o firmie powinny być skondensowane i podane w przystępnej formie. Odpowiednie materiały promocyjne mogą Ci to ułatwić. Ulotki, stand-upy, broszury to wszystko może zaowocować zdobyciem kolejnego klienta.
Zadbaj również o poznanie oferty konkurencji. Może ktoś stosuje lepsze rozwiązania od Twoich i warto się zainspirować? Bądź dostrzeżesz rażące błędy w autoprezentacji innej firmy i zrozumiesz, czego powinieneś unikać?
Jak przygotować się do targów:
- zgłoszenie udziału w targach,
- zamówienie powierzchni,
- zamówienie usług technicznych,
- zaplanowanie dokładnego budżetu,
- wybór osób zaangażowanych w przygotowanie targów i określenie zakresu ich obowiązków,
- planowanie stoiska (projektu stoiska i listy produktów do prezentacji),
- pozyskanie ofert od firm zajmujących się budowaniem stoisk targowych,
- wybór oraz szkolenie osób mających brać udział w evencie,
- przygotowanie planu promocji oraz materiałów promocyjnych wykorzystywanych przed, w trakcie i po zakończeniu targów,
- organizacja transportu oraz zakwaterowania dla osób biorących udział w wydarzeniu